Arlanda

Då sitter man alltså här på arlanda med ett glas vin igen då. Fan borde nästan ha stammisrabatt i baren här! Det har ju blivit några turer sista tiden.

Till min stora förvåning så har dom faktiskt inte tillkännagett någon försening än. Typiskt va? När man för en gångs skull faktiskt vill ha ett försenat plan så går det precis på minuten. Men hoppet är inte kört än! Kan fortfarande höra ett pling i högtalarna och ett "ladies and gentlemen, im sorry to tell you......" Jag menar BA's flyg har ju blivit en timme försenat. Så kanske.

Nu kanske ni tycker att jag beter mej konstigt. Jag kan ju lika gärna säga till jobbet att planet är försenat och på så sätt slippa jobba. Men så funkar inte jag. Tyvärr. Kan inte ljuga om sånt. Har jag inte en giltig anledning till att säga nej (till exempel: jag ligger för döden, sitter fast på en ö i söderhavet, har brutit båda knäskålarna och handlederna) så är det som en spärr i min mun. Jag försöker. Jag sitter i tio minuter och tar i allt jag kan för att klämma fram ett nej och någon lämplig lögn/anledning. Men det går inte. Det är kört.

Så detta betyder, mina bästa människor, att så länge planet är i tid så är jag så illa tvungen att gå till jobbet. Trots att det betyder att jag får stressa som en liten apa för att hinna hem o hämta jobbnycklarna och kläderna innnan jag börjar. Men det får jag ta. Det är priset av en bra uppfostran helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0